Business Model Generation

Business Model Generation_150Den anerkjente eksperten på forretningsmodeller, Alex Osterwalder, lanserer i disse dager sin nye bok om forretningsmodeller. Boken viser på en visuell måte hvordan man kan skape sin egen unike forretningsmodell, og egner seg både for gründere og ledere som ønsker å bruke sin forretningsmodell som et verktøy for å skape konkurransekraft.

Forfatteren har naturligvis brukt sin egen medisin i prosessen med å skrive og utgi boken, og hele prosjektet er utformet som en annerledes forretningsmodell. I tillegg til et kjerneteam av medhjelpere har Osterwalder via sin nettside hatt hjelp av 470 bidragsytere i utformingen av boken. Boken er utgitt uten bruk av forlag, og er til salgs kun på Osterwalders nettside og hos Amazon.com

De 280 sidene er rikt illustrert og gir en lett forståelig innføring i hvilket potensiale som ligger i forretningsmodellen, og hvordan leseren skal utnytte potensialet i sin egen forretningsmodell. Boken koster ca. €25 og kan bestilles på Osterwalders webside , hvor du også kan lese utdrag fra boken, eller Amazon.com .

 

Business Model Generation_480

You may also like...

1 Response

  1. Mark Buchanan sier:

    BMG is an absolute gem of a book that bridges the gap between theory and practice when building, comparing and analyzing business models. The BM canvas brings a clear multidimensional approach to visualizing the dynamics of the any given type of business model. BMG is a must for the creative minded entrepreneurs of our generation.

Legg inn en kommentar